جواهرسازی

گوهرتراشی
گوهرتراشی
مرداد ۱۷, ۱۳۹۹
آموزش نگارگری
آموزش نگارگری
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹
نمایش همه

جواهرسازی

جواهرسازی

جواهرسازی

جواهرسازی

جواهرسازی در منزل می تواند شغل اصلی ما باشد. هنرجوها می توانند بعد از اتمام دوره آموزشی جواهرسازی، که مهارت کافی را در زمینه ساخت به دست آوردند می توانند شروع به کار کنند. محیط کاری می تواند یک اتاق کوچک حتی در منزل خودهنرجو باشد. جواهرسازی در منزل وسایل ساده ای نیاز دارد. یک میز و یک لب تاب

هنر جواهرسازی هزاران سال قدمت داشته و به زمانی باز می گردد که تمدن های باستانی به منظور استفاده های تزئینی، اقدام به ساخت جواهرات کردند. در گذشته جواهرسازی کاربرد های فراوانی داشت که از مهم ترین آنها می توان به استفاده تزئینی و نمایش سنگ های قیمتی، ابراز ایمان و عقیده، نشان دهنده موقعیت اجتماعی و… اشاره کرد. پرکاربرد ترین نوع جواهرسازی برای مقاصد سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفت و از قیمتی ترین و زیباترین جواهرات در تاج های پادشاهی و خانواده سلطنتی استفاده میشد.

برای ورود به رشته طلا و جواهر سازی چه مهارت و دانشی لازم داری

علاقمند به هنر و طراحی بودن شرط اولیه برای ورود به جواهرسازی هست . چون اگه کاری رو از روی بی میلی انجام بدی، نه تنها هیچ لذتی نداره بلکه بجای اینکه چشمش رو درست کنی میزنی کورش هم میکنی. پس بهتره انتخابت از روی علاقه باشه نه اجبار و زورکی. البته باید توی این کار هم ظرافت و دقت به خرج بدی. چون این رشته ریزه کاری زیاد داره و باید دقیق و با حواس جمع به کارت مشغول بشی. نکته مهم دیگه این هس که توی ذهنت ایده های خوبی برای طراحی داشته باشی که هم خاص باشه و هم زیبا و مردم پسند (بخصوص خانوم پسند!). اینجوری نونت توی روغنه.

طراحی جواهر اولین مرحله از فرایند جواهر سازی است . طراحی جواهر با یک ایده ساده آغاز می شود که در نهایت باید منجر به تولید یک محصول زیبا و با کیفیت گردد . در طراحی جواهر می توان با کمک دست طراحی های مورد نظر را بر روی کاغذ ترسیم کرد و یا به کمک کامپیوتر و نرم افزارهای مخصوص این کار را انجام داد .
پس از طراحی جواهر دومین فرایند جواهر سازی مدل سازی سه بعدی است .
سومین مرحله فرایند جواهر سازی ریخته گری است که باید با ابزار و دستگاه مناسب و توسط اپراتور با تجربه انجام شود .