طلاسازی با خمیر فلزی

آموزش شغل طلاسازی و جواهرسازی
آموزش شغل طلاسازی و جواهرسازی
اسفند ۱۹, ۱۴۰۰
طلاسازی با خمیر طلا و نقره
طلاسازی با خمیر طلا و نقره
خرداد ۱۸, ۱۴۰۱
نمایش همه

طلاسازی با خمیر فلزی

طلاسازی با خمیر فلزی

طلاسازی با خمیر فلزی

طلاسازی با خمیر فلزی

در سال‌های اخیر در کشورمان خمیری تولید شد که با آن خمیر فلز می گویند. که به منظور ساخت انواع زیورآلات از این نوع خمیر استفاده می توان استفاده کرد. طلا سازی با خمیر فلزی جهت استفاده در صنعت جواهرسازی و سایر صنایع و هنرهای وابسته به آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. طلا سازی با خمیر فلزی نیاز به آموزش و یادگیری دارد و برای طلا سازی با خمیر فلزی باید مهارت کافی را به منظور استفاده از ابزار آلات متناسب با این حرفه را کسب کنید، تا در این صنعت پیشرفت کنید.

در زمانهای گذشته برای ساخت طلا نیاز به ابزار آلات گران قیمت و دستگاه های تراش و گران بها بود و گذراندن دوره های یادگیری و طی مراحل ساخت یک قطعه طلا کار دشوار و پر هزینه به شمار می‌آمد، ولی امروزه به کمک خمیر فلزی در طلاسازی و خمیری بودن آن به کمک دست یا هر وسیله دیگر می‌توان به‌راحتی فرم و شکل دلخواه خود را طراحی و تولید کرد. در طلا سازی با خمیر فلزی خمیرها در کوره تف جوشی یا همان زینتر خشک می شوند و بعد از گذراندن این مراحل می توان به وسیله یک برس اکسید ها و ناخالصی های سطحی را پاک کرد و قطعه مورد نظر آماده و قابل عرضه می باشد. از مزیت های طلا سازی با خمیر فلزی می توان به عدم محدودیت های ساخت و آماده سازی قطعه های ساخته شده نسبت به روش‌های معمول گذشته می باشد.

در طلا سازی با خمیر فلزی دیگر احتیاجی به محصولات و زیورآلات قیمتی از جنس طلا نیست و با کمی ابتکار عمل و خلاقیت و نوآوری در این حرفه با توجه به سلیقه های عموم مردم محصولات زیبا و شگفت انگیز و قابل استفاده برای انواع مخاطبان با انواع سلیقه ها ارائه داد. طلا سازی با خمیر فلزی در سال های اخیر تبدیل به یک بحث جدی در این صنعت شده است و با توجه به مزیت هایی که دارد مورد توجه عموم قرار گرفته است و توجه مخاطبان زیادی را در این حرفه جلب کرده است.  به دلیل فرم دهی و شکل پذیری بسیار بالایی که دارد می توان در صنعت طلا سازی با خمیر فلزی و ساخت قطعات مختلف و بدون محدودیت مورد استفاده قرار گیرد.  نکته جالب در طلاسازی با خمیر فلزی می توان به این مورد اشاره کرد که با کمی تغییرات در فرمولاسیون این ماده می توان قابلیت انعطاف پذیری آن را کاهش و افزایش داد. در طلا سازی با خمیر فلزی دیگر نیازی به گذراندن مراحل ساخت طلا مانند ریخته گری، قالب گیری، پرسکاری، شکل دهی، پرداخت کاری و تمامی مراحل ای که در گذشته در صنعت طلا سازی انجام میشده نیست و با خمیر فلزی با استفاده از این خمیر این مراحل حذف می‌شوند و در هزینه و صرف زمان نیز صرفه جویی می شود.