آموزش حکاکی روی سنگ

آموزش حکاکی روی فلز
آموزش حکاکی روی فلز
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹
آموزش خوشنویسی روی سنگ
آموزش خوشنویسی روی سنگ
مهر ۵, ۱۳۹۹
نمایش همه

آموزش حکاکی روی سنگ

آموزش حکاکی روی سنگ

آموزش حکاکی روی سنگ

آموزش حکاکی روی سنگ

آموزش حکاکی روی سنگ به معنی کنده کاری روی سطوح مختلف سنگی ، با استفاده از ابزارهای مکانیکی برای ایجاد نقشهای مورد نظر می باشد. در گذشته از آموزش حکاکی روی سنگ برای حک کردن نقشی بر روی مهرها و انگشترهایی که هم جنبه کاربردی و هم جنبه زینتی داشت بسیار استفاده می شد.

آموزش حکاکی روی سنگ روش های متفاوتی دارد یکی از این روش ها آموزش حکاکی روی سنگ با استفاده از لیزر است :حکاکی لیزری روی سنگ از نمای خاصی برخوردار است. انواع سنگ هایی که کاملا شفاف و به رنگ تیره هستند مانند گرانیت، مرمر ، بازالت یا حکاکی سنگ عقیق بهترین نتیجه را در حکاکی لیزری مخصوصا حک تصویر می دهند.

آموزش حکاکی روی سنگ قیمتی

آموزش حکاکی بر روی سنگ با ایجاد برجستگی و فرورفتگی با کمک ابزار فلزی که می‌تواند مغار پیچ گوشتی یا چاقو نیز باشد، انجام می‌شود.آموزش حکاکی روی سنگ های قیمتی در کشور در چند سال اخیر توسط ارگان های خاصی صورت می گیرد که افراد علاقه مند به کار حکاکی بر روی سنگ های قیمتی می توانند با گذراندن این دوره ها به صورت پیشرفته، فرا گیرند.عملیات آموزش حکاکی روی سنگ قبلا توسط دست و ابزار های آهنی نوک تیز انجام می شد اما با روی کار آمدن و ساخت دستگاه تراش سنگ، این کار حکاکی بسیار آسان شده است.