آموزش ساخت زیورآلات اقوام ایرانی

اچ کاری
اچ کاری و ساخت جواهر
بهمن ۱۸, ۱۳۹۹
کلاس طلاسازی
کلاس طلاسازی
فروردین ۲۰, ۱۴۰۰
نمایش همه

آموزش ساخت زیورآلات اقوام ایرانی

آموزش زیورآلات اقوام ایرانی

آموزش زیورآلات اقوام ایرانی

آموزش ساخت زیورآلات اقوام ایرانی

آموزش ساخت زیورآلات اقوام ایرانی و تکنیک های جواهر کردی ،جواهر بلوچی ، جواهربندری و آموزش زیورآلات اقوام ایرانی و همچنین سنجاق سینه که جزوه جواهرات چابهار و مناطق اطرافش استفاده می شود .

در کل استان سیستان و بلوچستان از زیورآلات سنتی بلوچی استفاده می‌شود اما طرح و مدل آنها مختص به همان منطقه است و بیشترین صنعتگران و هنرمندان ماهر در شهرستان سراوان هستند. آموزش زیورآلات اقوام ایرانی و تکنیک های جواهرات اقوام ایرانی در آموزشگاه طلاسازی مصیبی توسط بهترین اساتید .

استفاده از طلا در بین مردم استان سیستان و بلوچستان و منطقه بلوچستان به وضعیت اقتصادی مردم بستگی دارد و لازمه ازدواج بین اقوام بلوچ داشتن طلا است حتی آنهایی که از قدرت مالی کمتری برخوردارند، عروس خود را به حداقل زیورآلات و جواهرات می‌آرایند. هنرجویان با شرکت در کلاس های آموزش زیورآلات اقوام ایرانی می توانند تکنیک های این جواهرات را فرا گیرند .

استفاده از زیورآلات و جواهرات در استان سیستان و بلوچستان به نوع پوشش لباس بستگی دارد، یعنی نوع زیورآلات و جواهرات هر منطقه با هم فرق دارد.

در قدیم درهنر طلاسازی از وسایل و ابزار خیلی ابتدایی استفاده می شده است و ابزارشان چکش و بوده است یا با دموک (بادبزن) در لوله می‌دمیدند و شعله آتش زغال را زیاد می‌کردند. اما امروزه هنرجویان با فراگیری آموزش زیورآلات اقوام ایرانی می توانند جواهرات زیبایی بسازند .